Hampi till Mysore

Vi tog nattåget från Hospet bredvid Hampi till Mysore. Det gick väldigt smidigt.

Kanske har vi inte varit i de rätta områdena i Mysore men det ligger definitivt på minuslistan i Indien. Men de har ett av de vackraste palats jag någonsin sett, vilket var anledningen till att vi åkte hit från första början. Det kostar 200 rupees att gå in men för utlänningar ingår det en audioguide vilket var en trevlig överraskning. 

Igår skulle vi tagit bussen och åkt vidare men kvällen innan åt vi på McDonalds för första gången i Indien och trots att jag inte äter kött så blev jag magsjuk och stannade i sängen hela dagen. Jag kan inte påstå att jag mår bra idag men vi vill bara åka härifrån så klockan sju ska vi ta en 12 timmar lång buss till Munnar som jag tror kommer bli ett mysigt ställe.

Sista dagen i Hampi-
Den största råttan jag någonsin sett! Stor som en katt!


Jag tycker såklart inte att det är okej att ha elefanter i fångenskap men jag tror att den här tempelelefanten har ett mycket bättre liv än många andra här i Indien. Två gånger om dagen går hon en långpromenad och badar i floden och resten av dagen står hon och äter och välsignar indier. Eftersom vi inte tror på sånt så gav vi henne bananer istället för pengar. 

Gratis lunch tillsammans med ett par hundra andra i templet vid Hampi Bazaar.



Sista dagen i hampi gick vi till ett vattenfall som mest var en pool. Det var väldigt härligt att hoppa i efter att ha letat efter det länge i djungeln i 40 graders värme.

Mysore-
Orginalpalatset i Mysore var i trä och brann ned till grunden i slutet på 1800 talet. Det nya är i sten och är galet vackert!

Man fick inte ta några bilder i palatset men jag lyckades ta en iallafall. Det såg verkligen ut som ett sagoslott.


Mysore har också en marknad (blomsteravdelningen luktar väldigt gott),

några moskéer,

och en stor kyrka.




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0