New Delhi

Gerrit kom och hämtade mig när jag kom till Delhi klockan 6 på morgonen. Vi blev skjutsade direkt till vårt hostel och det var en väldigt bra tid att anlända då trafiken inte var så hemsk.  Jag håller med om att det är smutsigt och högljutt men det är inte alls så farligt som jag trodde. Okej trafiken är lite småtokig. Det är en salig blandning av bussar, bilar, tuktuks, rickshaws, människor, kossor och hundar. 



Efter vi sovit i några timmar gick vi till en restaurang/ ett hål i väggen och åt toast och drack chai. Sen gick vi runt i några timmar och bara sög in alla intryck. Jag tycker allt är så vackert! Alla färger och människor och jag skulle bara vilja fotografera allt! Det är synd att jag bara har en värdelös iPhone kamera. 

Jag som älskar djur tycker det är fantastiskt med alla kossor och hundar överallt som jag kan gosa med. Visst finns det många hundar som inte mår bra av att bo på gatan men väldigt många ser lyckliga ut och vill kela. Och kossorna är heliga i Indien så de trivs bra trots kaoset runt dem. 




Vi bor precis runt hörnan av "backpackergatan" paharganj där vi har sett många vita människor. Till middag åt vi kycklingsoppa (eftersom jag är förskyld), naan och paneer på takrestaurangen Krishna café, ett ställe med fantastisk utsikt som jag verkligen kan rekommendera.





Kommentarer
Amanda Jona [SPONTAN]

Vilken häftig upplevelse! :)

2016-02-20 09:09:55
URL: http://spontan.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0