Värmeslag!

De senaste dagarna har varit hemskt varma. Men det är inte värmen som är det jobbigaste utan luftfuktigheten. Det har regnat på nätterna så dagarna har varit som att gå runt i en ångbastu. Ständigt svettig. 

Pågrund av det tropiska klimatet har jag fått konstiga vita prickar på min rygg som tydligen är svamp i huden. Det är väldigt vanligt här och jag har sett massor med människor som har det så har därför inte gjort något åt det. Men så berättade någon för mig att man kan få blodförgiftning om man inte tar bort det. På Apoteket sa de att man antingen kan gå till en läkare och få en dyr receptbelagd kräm att lägga på eller så kan man göra som australiensarna och köpa ett speciellt mjällschampo- Selsun i en matbutik. Jag valde den billigare varianten.





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0