Anjuna till Hampi

Från Anjuna fick vi först ta fyra bussar för att ta oss till Margao. Där fick vi veta att tåget vi ville ta inte gick förens tidigt nästa morgon så det blev att stanna i Margao en natt. Vi ville såklart sova någonstans nära tågstationen och det vi hittade var det snuskigaste och ett av det dyraste rum vi haft hittills. Men vi var trötta och varma och orkade inte leta längre. Ibland kollar vi på upp till tio rum innan vi bestämmer oss och ibland tar vi bara första bästa. Det värsta var att killen som gav oss rummet senare kom tillbaka och frågade efter dricks! För att ha gett oss ett rum med två bänkar och ett hål till toalett och som aldrig har blivit tvättat. The indians never stop to amaze. 
Förutom grisar, kossor, smuts och tiggare som saknar kroppsdelar så fanns det inget att se i Margao. Det finns många människor som saknar kroppsdelar i Indien. Eller har extra för den delen. Vi hängde med en kille på tåget som hade två små extra lillfingrar. 

En hjärtehund

Soluppgång i Margao


Efter vi passerat en kvinna på trottoaren drog hon upp kjolen och satte sig mellan trottoaren och vägen och bajsade. Vi visste inte vad hon skulle göra så vi kollade bak och hon satt där som om det var det mest normala att göra. Förutom kossorna i Lucindale, Australien har jag aldrig sett någon bajsa så mycket tidigare. Hon måste ha ätit något väldigt märkligt.

Tåget tog runt sju timmar till Hospet. Vi sov gott de första timmarna innan det blev för varmt. Vanligtvis när vi åker tåg brukar vi kolla/hänga ut genom dörren men det är 40 grader varmt här så det gick verkligen inte. 


Redan på bussresan från Hospet till Hampi såg vi hur fantastiskt det skulle bli. Jag hade väl tänkt mig några tempel bara på ett ställe men tydligen finns det 3700 stycken som alla är omringade av runda stenbumlingar, risfält och floder. Vi valde att bo i Hampi Bazaar som ligger precis vid ett av de största templen. På denna sidan av floden finns det ingen alkohol och inget kött. Jag har varit vegetarian i fem veckor nu (förutom fisken jag åt på min födelsedag) så det gör mig inget. På den andra sidan finns det inte så många tempel men vacker natur som vi ska upptäcka någon dag. 










Kommentarer
Sarah

Jobbigt o behöva byta så många ggr :P

2016-03-28 17:14:08
URL: http://CheerSarah.devote.se
Caroline

Åh vad ni får se mycket, fantastiskt! Är lagom avundssjuk här :)

2016-03-28 18:32:11

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0