Min födelsedag i Goa

Från Agra tog vi en buss till Delhi. De sa att resan skulle ta 2,5 timmar men den tog 4,5 timmar och när jag fick min väska som låg i bak var den helt genomblöt. Vi fick inte ens någon förklaring till varför. Vi älskade inte indier den dagen. Vi gjorde inget speciellt i Delhi utan köpte oss bara en tågbiljett vidare mot Goa. Resan tog 38 timmar och tåget var fullt med folk från Kerala som hade varit på kulturfestival i Delhi. Då och då samlades de och sjöng och klappade händerna, inte nödvändigtvis i takt. Innan vi gick av var även vi med och klappade och sjöng med så gott vi kunde. Som tur var fick vi de översta sängarna, av sex, som gjorde att vi fick lite privatliv och inte behövde ha några andra indier sittandes bredvid oss när vi ville sova. Det var en mysig resa och det kändes som det gick fortare än vad det gjorde. Konstant var det någon som gick förbi och sålde något- te, kaffe, mat, chips, kakor, gosedjur, smycken, nyckelringar etc. 


Nu är vi på Anjuna beach som är den stranden dit hippies har vallfärdat sedan 60 talet. Nuförtiden kan man fortfarande se de gamla hippiesarna men sedan några år tillbaka har Goa precis som Thailand blivit invaderat av ryssar. Var man än går börjar försäljarna prata ryska med en. Det börjar bli lågsäsong så det är inte så jättemycket folk här men det tror jag bara är positivt när det gäller boendepriser och shopping. I onsdags var vi på Anjunas kända flea market. Vi köpte inte så mycket men det fanns väldigt mycket att titta på så det var trevligt. I två utav gångarna sålde utlänningar sina egengjorda saker, som var fina men vi föredrar indienpriser. 



I torsdags var det min födelsedag så nu är jag 29 år! Galet vad tiden går fort! Gerrit väckte mig med frukost på sängen. Sen hängde vi på stranden, åt middag och gick på ett klassiskt goa rave. 









Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0