Howdy Cowboy I'm in Texas!



Efter Roswell satte vi oss än en gång i bilen för en sex timmars resa on the road. Vägen var otroligt tråkig och det var grått väder så det var skönt att komma fram i Abilene där vi sov över natten. Idag åkte vi vidare och vägen såg precis likadan ut ända fram till Fort Worth, Texas.



I Fort Worth hittade vi ännu en jättestor lokal med antikviteter, som ett amerikanskt museum med 240 olika bås. Superduperfina jättegamla saker men ack så dyrt. Sen åkte vi Stockyard som är ett cowboyställe med rodeoarena, cattle drives, butiker och restauranger. När jag var liten kollade vi alltid på cowboy/indianfilmer och serier och jag ville bli en cowboy när jag blev stor. Men när jag blev stor insåg jag att boots och cowboyhatt inte riktigt passar i Sverige så jag gav upp den drömmen. Nu får jag leva den drömmen! Iallafall i några dagar :)




Nu är vi i Dallas och ska sova här i tre dagar..

Yeehaw!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0