Hooverdammen och Grand Canyon

Efter Las Vegas styrde vi kosan mot Hooverdammen men eftersom vi gick runt i Vegas innan vi körde (tiden går himla fort där) så hann vi inte fram innan det blev mörkt och sov på ett motell precis bredvid. Hooverdammen var precis så stor som jag trodde att den skulle vara. Dock var det mycket kallare än jag hade förväntat mig. Man kunde gå både på dammen och på bron med utsikt över dammen. Det var högt!



Här slutade Nevada och börja Arizona som är vår tredje delstat.

Efter någon timme där körde vi vidare mot Grand Canyon. Ju längre vi kom desto kallare och mer snö blev det. Efter Kingman körde vi på Route 66 :) Det tyckte jag va fräckt! När vi var framme i Williams som är stoppet innan Grand Canyon var det nog 10 minus. Inte alls vad vi hade förväntat oss! Williams var iallafall en jättemysig stad och eftersom det var massa snö och jullampor överallt så fick vi en massa julkänslor som vi inte alls haft förut. Kändes som man var med i en julfilm, bara Piff och Puff som fattades :P Paret som ägde motellet vi bodde på (Highlander motel) var från Belgien och hade flyttat dit för två månader sedan. Det var supergulliga och ska ni åka dit kan jag verkligen rekommendera er att bo där.

Jätteglad tjej :P

Grand Canyon var bland det häftigaste och mäktigaste jag sett. Visst, det var ruskigt kallt, men snön gjorde det nog bara ännu vackrare än vad det är utan. Vi åkte på North Rim och man kunde ta bilen hela vägen och stanna på några ställen vid vägen och kolla på den fantastiska utsikten. När solen gått ner åkte vi vidare och tog oss till Flagstaff där vi sov en natt.

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0