I love Florida!

Igår var det en riktigt varm dag, runt 30 grader. Så efter frukosten gick vi direkt till stranden och la oss. Jag älskar att bara ligga på stranden i flera timmar och steka och jag har faktiskt redan fått en fräkne (fräken?) eller två. Yeejj! Trots att det är jul så var stranden helt proppfull.

Senare på dagen, när våra magar började kurra, blev vi sugna på svenska köttbullar så vi åkte till Ikea i Tampa. Vägen dit går bredvid det vackra havet och jag såg en delfin hoppa! Ikea hade inte öppet så istället åkte vi in till Tampa Bay där vi åt pizza och kollade på Mission Impossible på IMAX. Den var väldigt spännande och kul att Mikael Nyqvist spelar ”the bad guy”. Det gjorde han jättebra! Svenskarna har verkligen tagit över Hollywood i vinter. Nästa film jag vill se är The darkest hour med Joel Kinnaman och The girl with the dragon tattoo.

Är det någon som sett filmen Dolphin Tale? Den spelades in på Clearwater Aquarium där vi var idag och handlar om delfinen Winter som räddades när hon satt fast i en krabb-bur. Hon satt fast så länge att det inte kom något blod till fenan vilket gjorde att den ruttnade och det blev en himla uppståndelse när en man gjorde en fen-protes åt Winter. Nu är Winter så stor och har vant sig vid att inte ha någon fena men hon skulle inte klara sig ute i det vilda. Hon var jättesöt! På Akvariumet fanns även tre andra delfiner, sköldpaddor, uttrar, Stingrays och hajar som alla har blivit räddade.

Lycklig tjej :)

Efter akvariumet satte vi oss än en gång i bilen i några timmar och styrde kosan mot Miami. Men vi orkade inte köra hela vägen så vi kommer dit imorgon istället. Vägen var iallafall mycket vacker och jag spanade hela tiden ut mot havet i hopp om att se en delfin.

Peace & Love


Kommentarer
sanabanana

Hej fina Sabina!! Vilket äventyr ni är med om! Jag är avis som tusan här på kontoret så njut njut NJUT! Men det ser jag att ni gör! Det är så kul att läsa hur ni har det och drömma sig bort lite! Jag borde också roadtrippa snart! :) KRAM och gott nytt år!! Hälsa Anders

2011-12-27 09:52:02

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0