New Orleans!

Hej godingar! Jag blir jätteglad av att se att ni kikar in, men jag skulle bli ääännu gladare om ni lämnade en kommentar då och då och berättar om det är något speciellt ni vill läsa om eller bara för att säga hej!

Hursomhelst, vi har hittills spenderat två dagar i vackra New Orleans. Några filmer härifrån är: The Skeleton Key, En vampyrs bekännelser och Prinsessan och grodan så har ni sett dem så kanske ni har ett hum om hur det ser ut här :P



Igår gick vi omkring i det gamla området French Quarter där bland annat det omtalade Bourbon street ligger, en partygata utan dess like. Vi gick igenom gatan vid femtiden och redan då hade det "börjat". Gatan var lite för manlig för min del, dvs en hel del gentlemens clubs..


Marliyn Manson absinthe



Idag åkte vi på en utflykt till Oak Alley Plantation. Gården byggdes år 1839 av en rik herre till hans 16 år yngre fru och han gjorde gården till ett sockerplantage. Ingången till det stora huset består av en allé av 28 stycken 300 år gamla ekträd. Det var inte bara otroligt vackert att gå runt och kolla på husen och gården, det var även en härlig varm luft mellan sockerplantorna och Missisippifloden.


Jag och mitt drömhus!


Nu ska vi gå och tvätta, det behöver man göra även när man är på semester..



Ha det fint!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0