Chinatown och japantown

Hej!
Även idag vaknade vi tidigt och gick ner och åt rostade bagels med marmelad vid 7.30. Sen skulle Anders göra lite samtal men det visade sig att de inte öppnade förens kl 11 så vi la oss ett tag till. Sen tog vi den gamla spårvagnen som man ser på alla filmer från San Francisco, till Chinatown. Där åt vi kinamat och fick en jättegod grönt-te-glass som efterrätt. Efter Chinatown tog vi bussen till Japantown som jag tyckte var jättehäftigt. Bara en massa söta saker som jag älskar :) Men jag shoppade bara lite i Sanriobutiken för jag kommer få bära runt på allt jag köper sen i New York i slutet på resan. Det är inget jag ser fram emot. Bärandet alltså. New York vet jag att jag kommer älska!

Helt otippat gick vi förbi en Kvänums kök butik!

Efter Japantown tog vi oss tillbaka till hostelet och åt en pizzaslice. Våra
matvanor är extremt onyttiga men samtidigt blir det väldigt billigt. Så det är ju bra!

Ännu en annorlunda karaktär gick förbi oss idag - spritt språngande naken. Och ingen verkade direkt bry sig. Härligt!


Väderupdate: 21 grader i solen, men problemet med storstäder med höga hus är att det mest är skugga.
Och i skuggan är det kallt..

Puss & Kram




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0