Framme i San Francisco

Jag är förälskad! I San Francisco :) Vilken fantastisk stad det är.

Flygresan hit gick bra, den tog typ 15 timmar och vi mellanlandade i London. Båda flygen var försenade av olika anledningar (vilka vet jag inte).. Vi lyckades inte sova speciellt mycket på flygen så när vi kom fram var vi helt slut och det kändes som marken gungade. Från flygplatsen tog vi spårvagnen (kallas BART här) till Powell street och därifrån gick vi till vårt hostel. När vi kom upp från BARTen kom det som en explosion av intryck. Det första jag såg var en jätte Forever 21 butik, det stod en man med en skylt det stod Jesus loves you på, en brandbil körde tjutandes förbi, en folkmassa stod och kollade på en gatuartist och en hemlös frågade vart vi skulle.
Underbart!



Hostelet vi bor på är kanon! - USA Hostel. Vi bor i ett dorm tillsammans med två australiensare och det är gratis frukost och gratis internet :) Nice! Idag gick vi med på en gratis walking tour som hostelet ordnar varje tisdag. Det var jättebra och guiden var grym. Varje tur  väljer han ut två stycken att hacka på, såklart valde han oss och vi fick göra ett hoppkort framför alla. Jag tycker visserligen att det är kul men Anders var inte lika exalterad :P

Efter rundturen gick jag och Anders runt resten av dagen och kikade på stan. Som jag sa i början så är det en fantastisk stad. Otroligt vackert. Men! Det är upp-och-nerförsbackar överallt, som i en bergochdalbana. Det kan bli lite småjobbigt efter 9 timmar.

Under dagen har vi bland annat sett Chinatown, Golden gate bron, Lombard street som är världens kurvigaste backe, Pier 39 där jag åt en jättegod krabbcocktail, suttit på en strand och solat och kikat i lite butiker. Jag vill ha allt i Victoria Secrets butiken!

Väderupdate: Idag har det varit skinande sol, 15 grader, jättevarmt i solen men lite kallt i skuggan. Typ som början av sommaren i Sverige.

Over and out.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0