Haight and Ashbury

Det har regnat och varit kallt idag. Mycket tråkigt. Men men, det kan inte vara skinande sol varje dag.. Planen var att hålla oss inomhus, men det blir oftast inte som vi har tänkt oss :P Istället så åkte vi till Pier 39 och köpte biljetter till Alcatraz på söndag.


Ett tips till er som ska till San Francisco är att boka Alcatraz långt i förväg eftersom biljetterna tenderar att ta slut väldigt fort.

Sen åkte vi buss till Haight and Ashbury som är som Nimbin i Australien som jag har skrivit om tidigare. Det är ett ställe för hippies och annat skönt folk och butikerna har namn som puff and puff och Cannabis company. Vi gick in i en häftig butik som hette Creepy little things. Det var som att gå in i ett skräckhus fast allt var på riktigt. Det fanns bland annat att köpa uppstoppade fåglar och ekorrar i kläder, broscher gjorda av fågelfjädrar, halsband av fågelhuvuden och jättegamla giftglasflaskor. Synd att man inte fick ta några kort..



Under hela tiden vi var där försökte vi hitta någonstans att äta men det fanns bara en massa cafeér så istället tog vi bussen tillbaka och åt på en mexikansk restaurang. Jag har aldrig ätit så goda quesadillas tidigare! Mums! Efter maten kikade vi lite i butiker och sen gick vi på bio. Otippat... Till bion beställde vi popcorn och frozen coke. När han frågade om jag ville ha smör på popcorna trodde jag bara med smörsmak men han bokstavligt talat hällde över smält smör över popcorn. Hallå, varför får vi inte det i Sverige?? Mums igen :)


Filmen vi såg var In time med Justin Timberlake och Amanda Seyfried.
Grymt bra film enligt mig!



Kommentarer
Jelenators

Hej!

Är du ett fan av Justin Bieber eller Selena Gomez?

Kika in på vår blogg som handlar om båda två!

Hoppas jag inte stör!

2011-11-12 14:43:04
URL: http://jelenators.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0