Usa guide # 5

Äntligen har vi fått den sista räkningen på boendet i Usa och det var dessutom mycket mindre än vad jag hade räknat med. :) Så nu har jag också kunnat se hur mycket pengar hela resan har gått på, here we go:


Budget Usa 2011 - 2012
73 dagar
1 dollar = ca 7 kronor

Flygbiljett med Kilroy 6368 kr
Ungdomskort
(måste man ha om man reser med kilroy) 110 kr
ESTA
(inresetillstånd man måste skaffa innan man reser till Usa) 91 kr
Reseförsäkring 774 kr
Greyhoundbuss
(2 st) 1229 kr
Boende
(26 olika under 73 dagar) 14510 kr (alltså ca 200 kr/natt)
Bensin + bilförsäkring 5000 kr
Inträden 5000 kr
Shopping 13000 kr
Övrigt
(Mat, godis, bio osv) 6500 kr
Bahamas
(500 kr i fickpengar) 2800 kr

Totalt: ca 55.500 kr




Detta är vad jag la mina pengar på (alla priser är alltså per person!). Din budget kan se helt annorlunda ut. Eftersom vi köpte en bil kunde jag spara mycket pengar där och bara betala för försäkring och bensin. Visserligen hade bensinen blivit billigare om vi hade en annan slags bil men å andra sidan betalade vi 420 kr för en full tank i Usa och 900 kr för en full tank i Sverige. Det vi betalade minst för är nog maten, jag kan klara mig på tre tacosar från Taco Bell på en dag och då slösade jag bara 20 kr på mat den dagen. Sen så åt jag självklart frukost också men det ingår oftast i motellpriset. :) Åt vi på restaurang delade vi ofta på maten eftersom man får gigantiska portioner.

Det vi lade ner mest pengar på vara att shoppa och till inträden för alla parker och museum. Så är man inte intresserad av det kan man spara mycket pengar där.





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0