GOTT NYTT ÅR från ett varmt Miami!!

Bättre sent än aldrig ;) Jag är ledsen att jag inte har bloggat på länge men det har bara inte funnits någon tid. Vi har haft fullt upp med att ligga på stranden och att shoppa. Oj vad vi har shoppat, men det är lugnt för jag har köpt en till väska nu. Som visserligen är full men...


Poolen på hotellet


En dag blev vi stoppade av polisen för att Anders körde 15 miles (25km) för fort. Hade det varit i Sverige så hade inte polisen inte blivit glad. Det blev inte den amerikanske polisen heller men han visste inte vad han skulle göra eftersom vi är svenska och vi äger bilen så han släppte iväg oss med en varning :) Phuu..



Nyårsafton firade vi först på stranden eftersom det var en jättevarm dag, sen åt vi pizza och firade klockan sex då det var midnatt i Sverige. På kvällen åkte vi till South Beach där det var proppfullt med folk. Vi började med att gå en barrunda innan vi satte oss på stranden där det var liveuppträdanden på en jättestor scen. Jag kunde låtarna eftersom det är de som spelas på radion om och om igen men jag kan aldrig komma ihåg artistnamnen. En sjöng iallafall låten It girl och när klockan slog tolv vet jag att Ne Yo sjöng.
Tolvslaget var fantastiskt. Det var varmt, man hörde vågorna slå mot strandkanten, tusentals människor räknade ner från tio, jag fick en kyss av mannen jag älskar och fyrverkerier lyste upp hela himlen. En perfekt nyårsafton! Ärligt talat så var år 2011 ett hemskt år för mig så jag är glad över att det är över. Nu ser jag fram emot resten av tiden i USA och resten av året.  


Min nyårsoutfit

Det blev ingen tatuering på Miami Ink men det var kul att se..

Idag lämnade vi Miami och körde till Florida Keys. Tyvärr har vädret vänt nu när vi är här och imorgon ska det vara kallt och blåsigt när vi åker till Key West. Det blir nog ingen snorkeltur eller något simmande med delfiner som jag hade velat. Men det är okej för på fredag har vi bokat en kryssning till Bahamas!!! Jag hoppas kunna simma med delfiner då istället.


Nu ska jag äta pepparkakor som jag hittade i en butik idag. Mums!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0