Mitt år 2014

Mitt år började i Singapore med min nyfunna och fantastiska vän Ellinor och vår rumskamrat Claire i Singapore. Galna påkostade fyrverkerier och dans inpå småtimmarna med små asiater.
 
 
Efter det satte vi oss på flyget till Borneo, först till den Malaysiska delen - Sabah där vi myste med orangutanger och andra djur i djungler och sen till den Indonesiska delen - Kalimantan där vi klättrade i berg och simmade i varma källor.
 
 
 

Efter våra äventyr i Borneo åkte vi vidare till vackra Sulawesi som också tillhör Indonesien.
Där gick vi på begravning med vattenbuffelfight och hängde med sköldpaddor vid lunch. Blev nästan uppätna av en monsterpytonorm, öhoppade och hängde med massor av sköna människor från jordens alla hörn. Klättrade dessutom på vulkaner, åt massor av nyfiskad fisk och mycket annat skoj.
 
 
 

Sen var det nästan slut på det roliga med Ellinor och vi flög till Bangkok för två sista roliga veckor tillsammans på Koh san road. Jag stannade kvar ytterligare nästan två veckor då jag inföskaffade ett nytt pass samt träffade på Gerrit som jag dessutom fick med mig vidare efter Thailand.
 
 
När jag var ensam i Bangkok var jag även och såg mitt älsklingsband 30 seconds to mars och min blivande man Jared Leto ;) Det blev en helt fantastisk dag jag sent kommer glömma.
 
 
Sen flög vi vidare till mina drömmars land - JAPAN. Det var precis lika ballt som jag trodde det skulle vara. Så coolt. Under en månad försökte vi klämma in så mycket vi bara kunde och jag tycker vi lyckades ganska bra.
 
 
 
 
 
 
Vi mötte sedan upp Ellinor igen i Filippinerna där vi spenderade vår sista månad i asien. Den tillbringade vi med att snorkla med färggranna fiskar, dyka med japanska krigsskepp från andra världskriget och ha det allmänt gött.
 
 

Under sommaren var jag hemma i Sverige. Två månader med Gerrit varav två veckor "on the road". En vecka i norra Sverige och en vecka i vårt vackra grannland Norge.
 
 
 

Fick dessutom äran att få vara med på en av mina närmaste vänners bröllop som var sagolikt!
 
 
I oktober visade Gerrit mig sitt land - Belgien. Det är inte så stort så vi hann se det mesta på två veckor :P Otroligt vackert är det iallafall och det var väldigt kul att se.
 

Från Belgien flög vi till Australien där vi har varit i två och en halv månad nu. Här trivs vi och har tänkt att stanna ett tag.
 
 
 
Ett helt klart svårslaget år fyllt av spännande äventyr har det varit. Hoppas att år 2015 blir lika eller tillochmed ännu mer fantastiskt!
 

Kommentarer
Robex Lundgren

Finna bilder

2015-01-23 10:39:14
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0