Kalimantan, Indonesien

Det gick ganska smärtfritt att ta sig från Tawau till ön Tarakan i Indonesien. Klockan nio köpte vi vår biljett vid stationen och satte oss och väntade i två timmar på att få komma igenom passkontrollen. Under de två timmarna hittade vi några nya vänner. Jag blev bäst vän med Ismael 8 år som jag lärde allt jag kan, bland annat secret handshake och en klapplek. 
Båtturen va trevlig, tog cirka tre timmar och jag hittade många nya vänner. 
Nu är vi alltså i Tarakan. Det är inte många som behärskar det engelska språket här så att hitta ett boende va lite av ett äventyr. Det resulterade iallafall i ett råtthål där (som receptionisten på ett dyrt hotell så fint beskrev det) kvinnor kommer "to make love". Sålänge de inte gör det i vårt rum så är det lugnt för min del. Fast värdesakerna har jag med mig på lyxhotellet där vi snyltar internet nu. Onödigt att riskera något, dörren till vårt rum har ju blivit uppbruten minst fyra gånger vad jag kan se.

Vårt framtida mål är den vackra ön Dewaran som vi har förstått inte är den lättaste destinationen att ta dig till. Det återstår att se.

Tjingeling

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0