Jobba i Melbourne

Imorgon är det min första dag som en arbetare i Australien. Det är på goget som jag har berättat om tidigare där jag tillsammans med en dansk och en norsk ska bli upplärd mellan ett och tre. Sen är jag officiellt en gogetgirl :P Jag vet inte än hur många timmar i veckan det är men jag hoppas att det är många så jag slipper att skaffa ett till jobb. Fast samtidigt är det kul med variation. 
 
En av våra nya rumskompisar
 
Vi har varit runt och gett ut mitt cv och fick napp i en butik som säljer bröllopsklänningar. Jag var där i lördags i två och en halv timme och till en början när jag såg att det var sex personer som jobbade där tänkte jag att det skulle bli kul. Men de var alla väldigt otrevliga och bitchiga och det kändes som de ignorerade mig. Ingenting jag är van vid. När det började komma kunder var min uppgift att hänga tillbaka alla stora klänningar på sin plats. Och de blivande brudarna provade inte bara en klänning utan ungefär tio var så det var ett väldigt stressigt jobb. Så nej tack! Det var inget för mig. 

Idag är Gerrit och provjobbar i en italiensk restaurang. Han har varit borta i ganska många timmar nu så jag tror och hoppas att det går bra för honom.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0