Uträkning av sex månader i Asien

Jag har alltid tyckt att det är roligt att organisera och ha koll på var jag gör av mina pengar. Folk frågar mig ständig var jag får alla pengar ifrån som jag reser för. Grejen är den att jag har varit fattig under hela min uppväxt och har varit van vid att få vända på vartenda öre. Så när jag har jobbat och tjänat samma summa som alla andra gör har jag lagt det mesta på mitt sparkonto istället för att köpa dyra tekniska prylar eller kläder mm. För jag älskar att resa! Det betyder otroligt mycket för mig att kunna åka iväg och upptäcka andra kulturer och utvecklas som människa. Så det är där jag väljer att lägga mina pengar.
 
 
I Malaysia träffade jag fantastiska Ellinor som även hon tycker om att ha koll på var pengarna tar vägen när hon reser. Så hon fick mig att skriva upp vad jag lade pengarna på varje dag. Så nu har jag gjort färdigt uträkningen för sex månader i Asien för er som är intresserade. 
 
9 Flyg: 20.365kr
Försäkring: 2503kr
Boende: 11.146kr
Mat: 8500kr
Shopping: 5850kr
Transport: 8000kr
Inträden: 7000kr
Sprit: 2300kr
Övrigt: 3400kr
Paket på posten: 1096kr
Nytt pass: 1346kr
Taxi: 500kr
Massage: 250kr
 
Sammanlagt blev det ungefär 75.000kr.
 
 
När man ser det så här så ser det ut som jättemycket pengar på t.ex. i övrigtkategorin men om man slår ut det på sex månader så har jag köpt milkshakes, snacks, frukt, tvätt och t.ex. gått på toa för 19kr per dag. Det hade kostat betydligt mycket mer i Sverige.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0