Adelaide Hills

Jag va framme i Adelaide klockan 6.15 igår morse. Det är alltid lite nervöst att gå igenom tullen men det bästa är alltid att deklarera allt! Denna gången hade jag med mig både kaffe, godis, vegetariansk kaviar och snus. Det var inga problem och jag var ute ur flygplatsen på nolltid. Åt lite frukost och tog bussen in till stan. Jag hade bara stora pengar när jag skulle betala på bussen så mannen bakom mig var snäll och gav mig hans biljett och köpte en ny till sig. Han hade dessutom en dagsbiljett som var dubbelt så dyr så det var verkligen jättegulligt av honom. Bra start i Adelaide! 


Väl i stan plockade Emelie och Rupert upp mig i deras bil och vi åkte till en marknad och handlade. Sen åkte vi hem till Ruperts föräldrahem uppe i Adelaide Hills. Det är helt galet vackert! Fantastisk utsikt över Adelaide som tillsammans med LA sägs vara de enda två städerna i världen där ljusen från husen blinkar när det är mörkt. 


Vi tog en promenad inte långt ifrån huset där vi såg 12 stycken koalor! Det var första gången jag såg vilda koalor och så va de överallt. Behöver jag säga att jag var i extas. Inte bara det! Såg även ett helt koalaskelett som jag vet att min bror hade älskat att ha hemma. Så coolt! Omgivningen på promenaden där koalorna bor såg dessutom ut som ett sagoland och längs ner på berget fanns en liten sjö med ett litet vattenfall. 


Väl hemma igen tog jag ett långt varmt bad och en tupplur. Det var skönt att kunna sova med utsträckta ben efter två dagars sittande ställning. 


På kvällen gick vi till en pub och myste en stund innan vi gick hem igen och däckade till en film. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0