Jobba för boende på hostel

Nu har jag varit på Waterfront backpackers i 5 veckor. Den 22 december kommer Gerrit och hälsar på mig i några veckor och då har jag bokat ett hus till oss så kommer att flytta ifrån hostelet. Det kommer bli tungt. Denna veckan jobbade jag måndag och onsdag med att städa. Rummen brukar ta runt 4-5 timmar att göra och efter lunch brukar vi få extrauppgifter som att skrubba toaletterna supernoga eller tvätta alla fönster till exempel. Men i måndags fick vi sitta en timme och komma på lekar och spel som vi kan göra på hostelet. Jag är en grym lekledare så det var en rolig uppgift. Vi jobbar alltid mellan 8-16 och har en timmes lunch. Men på torsdagar när det är gratis barbeque och goon på hostelet måste vi också vara med och hälla upp goon åt alla och leda beerpongen. 

Det är väldigt vanligt i Australien att backpackers jobbar för boende på olika hostel. Det är en väldigt bra idé tycker jag även om jag vet att de tjänar mer pengar på att jag gör det än om jag skulle ha ett annat jobb. 

Eftersom det är torsdag idag ska jag nu ska gå och göra mig iordning inför barbequekvällen. 
Ha en trevlig dag! 

På lunchen brukar jag ta en powernap :P

Jobbar man på en torsdag får man vara med och laga maten inför kvällen.

Mitt alldeles egna lilla krypin 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0