Julen i Cairns

Den 19 december kom Emelie och Rupert upp från Melbourne och hälsade på. Jag visade dem mitt liv i Cairns, vi åkte ut till barriärrevet där vi dök och snorklade och vi åkte en dagstripp till Josephine falls och Eacham lake som var en väldigt fin sjö med en massa sköldpaddor i.

Jag och min tjejer som jag har bott med i sju veckor på waterfront backpackers.

Den 22 december kom Gerrit hit och jag flyttade ut från hostelet. Vi bor nu i ett trevligt litet hus tillsammans med tre andra killar och två katter. Det var jättekul att träffa Gerrit igen och höra alla hans historier från hans vandring genom Nya Zeeland i nio veckor. Han har gått ned sju kilo och såg fram emot att sova i en säng och äta en massa mat och godis. Tyvärr har det regnat i princip sen han kom vilket han tycker är tråkigt eftersom han såg fram emot att se solen lite efter ett kallt Nya Zeeland. Men det är iallafall inte kallt i Cairns.

Jag och Cassandra på julfest med alla som jobbar på Benny och Leighs 3 hostels.


Snorkelutrustningen på barriärrevet

Snyggare folk kan vara svårt att hitta.

Fitzroy Island

Såhär snygg måste man vara om det är jellyfish säsong. 


Matchande tjejer :)

Lagoonen

En regnskogsspindel


Josephine falls

Eacham lake


På julafton åt vi sushi train till lunch.

Sen åkte vi hem till oss och lagade köttbullar, falafel och rödbetssallad till juldagen.

Sen åt vi julmiddag på en thairestaurang .
Jag åt mumsiga musslor.

På juldagen gjorde vi oss julfina och gick till Waterfront där alla mina vänner var.



Där hade vi julbord och alla lagade någonting.

Marleen gjorde tysk potatissallad.

Det blev en massa god mat på borden.

Nästan hela gänget.


Vi började festa och äta vid 14.30 och efter midnatt öppnade nattklubbarna igen ( allt är stängt på juldagen ) och vi gick till Gilligans och dansade till 4.30 på morgonen, trötta, mätta och belåtna.

Hoppas ni alla har haft en fin och kärleksfull jul! 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0