Icebar, festival och Australia day

 
 
 
 
 
Förra helgen hittade vi på en massa skoj! I fredags gick vi till Icebar. Det var precis som hemma :P Det var kallt och det fanns Jägermeister och cocktails. Vi höll ut i hela 30 min innan vi ville ut i värmen igen.  Efter Icebar drog vi vidare till en BYO thairestaurang där vi mötte upp Emelie och Rupert. Sen gick vi vidare till en nattklubb och svängde på våra lurviga. En mycket kul kväll!
 
På lördagen hälsade vi på hos grannen och blev kvar över middag och inpå småtimmarna. 
 
 
 
 
På söndagen jobbade jag på en festival - For Love, i St Kilda precis bredvid stranden. Det var en mycket blåsig och kall dag men det var kul ändå. Jag sålde drinkbiljetter som man var tvungen att köpa innan man kunde få nått från baren. Klockan kvart i sju började vi berätta för folket att baren stängde klockan åtta så de var tvugna att använda biljetten innan det. Exakt klockan åtta kom en stor arg mobb emot mig och den andra tjejen som fortfarande jobbade ( två stycken gick innan åtta ) och krävde att få sina pengar tillbaka som var kvar på drinkbiljetten. Trots att de visste att vi inte gav tillbaka några pengar och att de var tvugna att använda dem innan baren stängde. Så barnsligt beteende. Det var ärligt talat ganska skrämmande att stå där med en massa fulla människor skrikandes att de vill ha sina pengar tillbaka. Jag och den andra tjejen kunde bara stå där och ta emot och vänta på att de ansvariga skulle komma. De beslutade då att de skulle få deras pengar tillbaka. Tyvärr hade kassorna redan tömts på pengar en halvtimme tidigare så vi blev tvugna att vänta på att de skulle komma igen. Det tog en extra halvtimme. Sen tog det typ tre minuter innan de pengarna också tog slut och under tiden vi hade väntat på det första lasset hade massa fler människor som säkert inte innan hade tänkt kräva sina pengar tillbaka också joinat den arga mobben. Suck. Så vi fick då vänta ännu en halvtimme på ett till lass med pengar. Men men. Trots kyla, att jag jobbade tio timmar utan rast och arga fulla människor så hade jag en skoj dag. 
 
 
 
 
Förra måndagen var det Australia day och vi drack och åt gott. Kvällen avslutades med fantastiska fyrverkerier som varade i en hel kvart. 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0