Lurendrejare i Australien!

Hej mina vänner!
 
Vi har beslutat oss för att lämna Melbourne efter 3 månader. En stad vi har kommit att älska men som kanske har lite för många invånare för min smak. Eftersom jag knappt har jobbat på 3 veckor ser jag fram emot att hitta en gård någonstans där vi kan slita och spara undan pengar. Innan vi åker återstår det att köpa en bil och att hitta en gård vi kan åka till. 
 
Faktiskt så fick vi ett jobb som tomatplockare två timmar ifrån Melbourne. Det fanns boende, vi fick jobba så mycket vi ville och vi fick 21 dollar i timmen. Det lät alldeles för bra för att vara sant. Och det var det också. 
 
Eftersom bonden ville att vi skulle betala 200 dollar var för boendet i förväg blev jag misstänksam. Det kunde ju vara fullt att vägglöss, kackerlackor och annat. Man ska aldrig betala för något man inte sett! Jag skrev på olika sidor på Facebook om erbjudandet jag fått och det visade sig att säkert hundratals har blivit lurade av mannen. Folk har betalat in sina sista pengar i hopp om att tjäna mycket pengar, till någonting som inte ens existerar. Jag har hittat iallafall fem olika namn i olika städer från samma gubbe. Så himla svinigt gjort. Tydligen är sådana lurendrejare väldigt vanliga i Australien så det gäller att passa sig. 
Så istället ska vi bara köpa en bil och sedan åka till olika gårdar och fråga direkt om de behöver folk.
 
Ser fram emot att resa lite igen :)
 
En fullsatt nattmarknad med mat från världens alla hörn.
 
 
Gosisar ❤️
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0