Waterfront backpackers

Idag har jag varit i Cairns i en vecka. Tiden går fort när man har roligt. Jag är kvar på samma hostel och har bott in mig så det kommer att bli svårt att lämna. Det är inte så stort så de flesta känner varandra och många stannar länge. Jag har fortfarande inte hittat något jobb så varje dag letar jag på internet i några timmar. Annars så hänger vi vid lagoonen eller kollar på film. Idag regnar det så när det finns en ledig dator ska jag göra mitt RSA certifikat vilket man behöver för att jobba med alkohol i restauranger. Det tar runt 3 timmar att göra och kostar 18 dollar. 
 
I förrgår var vi på ett nytt ställe, salt house, bredvid havet. Det är ett väldigt fint och dyrt ställe men på måndagar har de drinkar för 4 dollar så då går alla backpackers dit. Igår gick vi som alltid till Woolshed. Går man dit innan klockan elva är det gratis så vi går alltid dit då. Sen dansade vi tills de stängde klockan 3, åt paj och McDonalds och hoppade i poolen innan vi däckade. Så ser mitt liv ut just nu. Inte helt fel. 
 
Några killar lagade curry till alla en dag. Igår lagade några italienska tjejer Carbonara. Jag är alltid glad när jag slipper laga mat.
 
Det var fruktansvärt varmt och svettigt igår så förfesten hamnade i min säng i personalrummet ett tag i hopp om att vi kunde kyla ned oss lite. Vår a/c är kass så det funkade inte. 
 
Gårdagens lunch bestod av fiskbullar som jag köpte på det svenska caféet. Som jag har saknat fiskbullar! Jag köpte även lite lakrits som tog slut alldeles för fort. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0