Andra års visum, check!

I onsdags tog bönorna slut och så även säsongen i bönskjulet. Sista passet var aningen kaotisk som vanligt men var över fort för ovanlighetens skull. Eftersom jag var tvungen att fixa det sista på datorn innan allt var färdigt missade jag pizzan som företaget bjöd på det sista. Men eftersom jag var hjärtat av bönskjulet som de sa så fick jag en flaska champagne. 

QC crew 

Det har varit ett stressigt, tråkigt, jobbigt, kaotiskt, irriterande och ack så tröttsamt jobb i bönskjulet. Men ändå kommer jag sakna det som fan. Jag kommer sakna alla människor, alla skratt, tokigheter och min bönfamilj. Jag kommer dock inte sakna att stå upp framför en dator på ett betonggolv 14-18 timmar varje natt med tio minuters rast. Inte alls.

Efter sista jobbdagen samlades vi vid den stora mangon på stranden och festade tills solen gick upp. I torsdags fyllde Akino år så då gjorde vi samma sak och igår va det fredag så blev det samma visa igen, fast med en utgång till Grand view också. 

När vi inte jobbar och festar hänger vi då och då vid poolen. 


Jag hoppas verkligen att jag får ett nytt jobb nästa vecka. Annars måste jag börja tänka på att åka någon annanstans. Och jag har helt enkelt inte lust med det just nu..

Några av mina smeknamn jag har fått i bönskjulet är: Sabeana, Beany, Sabi och Sabiko. Imorse åkte många av dem jag har hängt med vidare så det känns inte alls kul.

Något som känns väldigt roligt är att jag idag äntligen fick mitt andra års visum i Australien! Det tog myndigheterna 19 dagar att ge mig det. För vissa har det tagit 20 minuter att få det så jag blev lite smått orolig där ett tag. För några månader sedan ändrades nämligen en massa regler vilket gör det svårare att få visumet och jag har inga bevis på att jag plockade frukt, för när jag gjorde det så behövde man inte det. Som tur var så frågade de inte efter några bevis. Så det är en lättnad att veta att jag nu har rätten till att stanna här i iallafall ett år till och jobba. Jag är så stolt över mig själv att jag lyckades slutföra mina 88 dagar. Det är inte det lättaste ska ni veta :) 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0