Airlie beach och blåa krabbor

Hej hej,

Förra veckan åkte vi till proserpine för att fixa ett gas certifikat som vi behöver för att kunna besiktiga bilen.
Efter vi hade fått det åkte vi till Airlie beach. De flesta som åker dit gör det för att sedan hitta en båt till Whitsundays som är några vackra öar utanför kusten. Gerrit har redan gjort det med sin kompis och det är svindyrt så jag får se om jag gör det någon annan gång. Airlie beach är också ett ställe dit många backpackers åker för att festa. Vi var bara där under dagen och låg vid lagoonen som är en stor pool byggd precis vid havet. 





Idag skulle vi ha jobbat så vi gick och lade oss som vanligt runt halv nio. Men klockan tio fick vi ett sms om att det inte blev något jobb. Så idag tog vi en långpromenad på stranden där vi såg miljoner av små blå krabbor springa runt. Jag har aldrig sett dem förut så jag undrar varför de var där just idag. De va väldigt fina och såg ut som små safirer som skimrade i solljuset.




Imorgon ska bilen fixas hos en mekaniker så vi håller tummarna för att det inte kommer att bli för dyrt och att vi sedan kan sälja vår van.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0