Party i Bowen

I fredags var jag ledig och ensam hemma hela dagen så då låg jag och läste i solen. Värmen ligger på stadiga 28 grader vilket är helt okej.


När grabbarna kom hem från jobbet gjorde vi oss iordning för en natt i byn. Det var Tom och Sam, våra sambos, sista dag och efter 100 dagar fick de sitt andra års visum. Det skulle såklart firas! Först hängde vi hemma en stund men eftersom vi inte får ha några gäster så gick vi ganska tidigt vidare till en bar och sen till ett uteställe. Jag blev väldigt överraskad när jag såg hur många människor som var ute i Bowen som bara har dubbelt så många invånare som Grästorp. Det blev en riktigt rolig kväll/natt som avslutades hos några italienare som gjorde den godaste nattamaten jag någonsin ätit.

Har tyvärr inga bilder från partyt så det får bli en bild från stranden istället.

Vanligtvis brukar vi sluta jobba runt elvatiden men idag slutade vi fyra! Vissa dagar blir det väldigt långtråkigt att stå och göra samma sak men idag roterade vi var tredje timme så då kändes det lättare när man hade något att se fram emot. När vi inte sorterade så packade vi bönorna och i slutet kom det även vita bönor istället för gröna. Yay! Det är ju kul att man kan bli glad för det lilla.

På bandet bakom mig fick de upp en stor padda vilket japanerna starkt ogillade. Men jag tyckte den va jättefin. Det finns även en massa häftiga insekter som flyger runt som jag tycker är kul att kolla på men asiaterna bara skriker och springer därifrån. 
Alla är vi olika.




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0