Vi har fått jobb!!

Det känns skönt att slippa sitta i bilen hela dagen och känna lukten av rutten känguru och istället njuta på balkongen och höra havet skvalpa mot stranden.  


Igår kom vi fram till Bowen där jag hoppas och tror att jag kan göra mina sista dagar för att få mitt andra års visum här i Australien. 

Jag ringde till National harvest trail som är en organisation som har koll på vad som skördas var och när, och frågade dem om jobb i Queensland på östkusten. Vi fick då höra att det är extremt svårt att få något jobb här eftersom alla backpackers letar jobb här just nu med tanke på att det fortfarande är kallt i söder. Men att ett jobb hos Alan i Bowen precis hade kommit in. Så jag ringde upp Alan som sa att det bara var att komma så skulle han hålla två platser till oss. 

När vi kom fram till kontoret igår eftermiddag visade det sig att det inte var ett working hostel som vi trodde utan Harbourside homestay har runt sju olika hus där backpackers får bo. På morgonen får alla skjuts till de olika gårdarna där vi jobbar.

Just för tillfället fanns det inget dubbelrum ledigt i något utav huset så vi får bo i Alan och hans fru Pinkys lägenhet som ligger precis bredvid stranden. Helt klart det lyxigaste stället jag någonsin bott på. Jag klagar inte! 






Imorse började Gerrit jobba klockan sex med att plocka paprika. Han har fortfarande inte kommit hem så jag vet inte hur det har gått. Jag har legat på balkongen och njutit av utsikten över poolen och havet så jag vet att det iallafall har varit en väldigt varm dag i solen. 

Imorgon börjar jag jobba och jag vet inte mycket mer än att jag ska sortera bönor i ett skjul någonstans utanför Bowen så det ska bli spännande. Nu ska jag ta en promenad på stranden och passa på att njuta min sista dag som arbetsfri. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0