Indien here I come!

Det har gått några dagar sedan Gerrit åkte till Indien och jag har insett att jag inte vill vara ifrån honom så jag har bestämt mig för att följa efter. Jag har aldrig varit riktigt sugen på att åka till Indien utan hade helst bara tagit en helikopter, sett Taj mahal och åkt därifrån igen. Största anledningen är min mage som ballar ut för minsta lilla i Sverige så jag kan ju bara fantisera om hur lycklig den kommer vara i Indien som är känt för Delhi-belly och stark mat. Å andra sidan så kan nog en Delhi- belly vara en bra idé efter en tre månaders diet bestående av pizza och öl. En annan sak som bekymrar mig lite är männens syn på kvinnor. Jag säger inte att det är samma överallt, Indien är ju ett väldigt stort land, men vad jag har förstått så kan männen vara lite påträngande ibland. Visserligen är det något jag, efter år av resande, har blivit van vid men en liten kines eller indones kan jag lätt putta bort ( vilket jag har gjort många gånger ) men en indier är en annan femma. Jag får se till att ha Gerrit vid min sida hela tiden helt enkelt. Jag ser verkligen fram emot att lämna Australien nu efter mer än ett år här. Jag är ju som ni vet en väldigt rastlös person och Australien är för vanligt för min smak. Det är som hemma fast med sol och engelsktalande folk. Jag vill ha äventyr och konstigheter! 

När Gerrit åkte tog jag mitt pick och pack och flyttade tillbaka till waterfront backpackers. Här känner jag folket och jag har cirka fyra minuter till mitt jobb. Perfekt! Tyvärr har de flesta jag kände här åkt men några är kvar iallafall. Igår gick vi på en pubcrawl och för er som inte vet vad det är - man går tillsammans med en massa andra människor runt till olika barer/klubbar, i detta fallet 5 stycken och så får man gratis drinkar/shots på varje ställe. Det var kul för vi gick till ett ställe som jag aldrig varit på förut och vi lekte lite olika lekar. 

Nu ska jag gå och sätta mig vid havet under ett träd där jag hoppas att det finns skugga och att det blåser för sommaren i Cairns kan vara ganska outhärdlig. Speciellt när airconditionen bara är på mellan 17 och 10 😅


Kate på Australia day den 26 januari 




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0