Nytt jobb och nytt hus

Trots att min näsa fortfarande insisterar på att ständigt vara full med snor, har året börjat riktigt bra. Igår tog jag tag i jobbletandet igen efter ha varit utan jobb i två veckor. Jag vet inte om jag nämnde att jag sa upp mig från Hilton hotellet, men ägaren var ett svin helt enkelt. Han förtjänade inte min tid så jag slutade. Både Emelie, Rupert och Gerrit har ju varit här så har ändå inte haft tid för att jobba. Igår skrev jag ut mitt cv och gick till fyra olika ställen och frågade om de behövde någon. Jag hade många fler cvn men på det fjärde stället sa de ja och i princip gav mig jobbet där och då. Det tredje stället jag gick till ringde idag och jag vet att jag kan få jobbet där för tre stycken ska sluta men jag vill mycket hellre ha det jobbet jag fick först. 
Jobbet är på en glassbar/café - Mooz, vilket jag har jobbat med förut och tycker är roligt. Det andra är i en restaurang och jag skulle bara tjäna 20 dollar där och nu tjänar jag 24 dollar i timmen. Mycket nöjd. Jag jobbade för första gången idag i två timmar tillsammans med managern Martina från Italien. Som vanligt är det tusen saker att lära sig men jag känner på mig att det här kommer bli bra.

Idag bytte vi även hus. Vårt nya hus har inga katter och ingen aircondition men det kostar bara 100 dollar i veckan, det ligger 15 min närmare stan och vi bor med en kille som kallar sig själv King. Det kan ju inte gå fel.

Vi flyttade från det här huset..

Till det här..



Kommentarer
Anonym

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove

2016-01-07 11:56:48

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0