Annapurna base camp dag 1

Ha! Såklart de har wi-fi även på 2000 meters höjd!

Jag måste ha sagt "Åh vad fint det är här!" minst 40 gånger idag. Men så är jag ju också i Himalayabergen i Nepal. Det kan ju inte vara annat än fint. Den första biten av vandringen var inte så jobbig. Vi började med att ta en buss i ungefär två timmar till Naya pul där vi åt lunch. Vi började gå klockan ett och var framme i Tikhedunga halv fem och då tog vi även en tepaus i 30 minuter. Utsikten har varit otrolig med höga berg fulla av platåer med olika grödor och vi har gått igenom många små byar. Det är en väldigt turistig vandringsled vi går och en av de populäraste i Nepal så det är tehus och vandrarhem överallt. Vi har träffat på en hel del turister som gick i motsatt riktning mot oss men bara ett koreanpar som är på väg åt samma håll som oss. Vi hittade ett väldigt fint ställe att bo på och vi som hade räknat med att betala hutpriser blev glatt överraskade att rummet bara kostar 200 nepal rupees. 100 rupees i Nepal är 7.5 kronor. Men jag antar att det kommer att bli dyrare och dyrare ju längre upp i bergen vi kommer. Det är inte så varmt vilket har varit skönt när vi har gått i uppförsbackar och trappor och som tur var började det inte regna förens vi hade kommit fram. 

Min alldeles egna Himalayarestaurang!



Här bor vi nu!






Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0