Sol!

Igår var jag skeptisk till om det någonsin skulle sluta regna. När vi var ute och gick igår gick mina flipflop dessutom sönder så jag fick gå barfota i regnet och leran. Det var ingen större skillnad ioförsig. En kvinna frågade om hon fick dem. Jag trodde att hon ville vara snäll och slänga dem åt mig eftersom det inte finns några soptunnor någonstans i det här landet, men när jag vände mig om såg jag att hon provade dem och såg jätteglad ut. Kul att göra någon glad :) Igår bytte vi boende och uppgraderade oss till La´Walon. Vi betalar cirka 300 kr natten för ett rum med tv, varmvatten och fläkt. Det är dyrt men vi kände för att lyxa till det innan vi åker till Lombok. På det förra stället hade vi dessutom en kackerlacka som inneboende och det ville vi inte betala för.

Det enda jag har shoppat hittills är en bok – Säg det inte till någon, en hemsk verklighetsskildring om en kvinna med en väldigt tragisk barndom. Jag har redan läst halva. När jag var i Thailand läste jag åtta liknande böcker om människor som har varit med om de mest fruktansvärda saker och jag kan verkligen inte förstå hur människor kan vara så onda. Att läsa sådana böcker får mig att uppskatta hur bra jag har det i livet.

Idag visade sig äntligen solen och vi la oss på stranden men det var så hysteriskt varmt att vi inte klarade mer än en timme. Det gick inte heller att svalka sig i vattnet som är lika varmt som i luften och det var dessutom mycket skräp och stora vågor i havet. Så vi gick och la oss vid poolen på hotellet istället och nu är jag en kräfta. Men röd är också en färg! :)

 

Om det är någon som vill ringa till mig eller Anders så är det plus sju timmar från Sverige och jag har mitt svenska nummer igen.

Ha det gott!


Kommentarer
Anna - Foto, design m.m ♥

Gissa kändisarna på min blogg!

- Jag gör bloggdesigner, hör av dig!



Kram :) ♥

2010-04-22 16:45:50
URL: http://akolan90.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0