Grästorpsdagen

Hör och häpna, grästorpsdagen var jättekul. Eller ja, vi var ju aldrig på själva dagen bara på konserthuset på kvällen. Liisen kom vid fem och då tog vi bussen till Grästorp. Väl framme gick vi till min syster som hade fest. Jag tror att det kom runt 40 personer så det var fullt hus. Det bjöds på god mat - rostbiff, kalkon, kassler, frukter och potatissallad. Jag och Liisen var väldigt duktiga på att supa ner alla med kortspelet "busdriver", det var dock inte lika roligt när jag också blev tvungen att spela eftersom jag inte är speciellt bra på det. Runt tolvtiden gick vi till konserthuset där det var konsert och dans. Både jag och Liisen älskar att bugga och det fanns många som var villiga att ställa upp på en dans så det var jätteroligt! Det tråkiga var att jag blev uppbjuden av "Bingo Åke" två gånger som bara kan en snurr..

Konserten var av Billy som bara spelade gyllene tider låtar (om jag minns det rätt) och det var väldigt svårt att dansa där eftersom det var grus där man stod. Mina skor är helt förstörda efter det :(

Det var väldigt förvirrande att träffa och se alla som man inte sett sedan nian och senare kom det även många från gymnasiet, och Liisen som inte kände en enda hälsade såklart på alla. Det värsta med att vara uppvuxen i en småstad är att alla vet vilka alla är och hälften av dem Liisen så glatt hälsade på ville jag inte alls hälsa på. Men men vad gör det.. Det var iallafall en kanonkväll och vi pratade konstant tills vi lade oss klockan fyra!

Dagen efter rörde jag inte en fena..

Jag hade alldeles för roligt för att ta några kort, men eftersom jag har så många från NZ visar jag ett därifrån istället.


Jag och Liisen

P&K


Kommentarer
carro :)

härlig bild =D

2010-08-23 19:32:30
URL: http://yeahcarro.blogg.se/
emelie

Haha, sabina är kär i bingo åke!! :) Kula att ni hade kul!

2010-08-26 15:34:09

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0