Kulturturismentreprenör!

Efter två lärorika och fantastiskt roliga år på kulturturism utbildningen är jag nu en examinerad kulturturismentreprenör. Vad det betyder är lite knepigt. Utbildningen är en väldigt bred linje och jag skulle kunna jobba med det mesta. Men man kan säga att jag nu skulle kunna öppnat något eget inom kulturturism området om jag skulle vilja. Och det är ju bra!


Liisen berättar om tillgängligheten på kulturarrangemang

Examensdagen blev väldigt lyckad. På förmiddagen redovisade klassen sina examensarbeten. Jag och Anna visade en film som jag har gjort om" Hur man går tillväga för att bygga en ekoby i Indonesien". Efter det gick vi till Strand där vi fick våra betyg och åt.




Jag får mina betyg

När livebandet började spela började klassen att dansa och det var mycket trevligt. På kvällen gick vi hem till mig. Eftersom vi inte hade sett varandra sen Nya Zeeland så hade vi mycket att prata om och vi gjorde också en rolig lek. Vid 22-tiden fortsatte festen till skolan för ett sista röj och avslutade med pyjamasparty och övernattning.



Nästa dag åt vi frukost på "Elake Måns" och insåg att vi nu var arbetslösa. Det resulterade i att 8 personer gick till arbetsförmedlingen. De som jobbade där blev förvånade när vi sa att vi tog examen igår och att vi idag var arbetslösa. Det var bara Mac som har haft turen att få jobb genom sin praktik.


Arbetsförmedlingen

I söndags hade jag examenskalas och vi har köpt ett nytt bord och hade kvar det gamla i köket så det blev ett långbord där alla fick plats. Jag bjöd på pastasallad och marängsviss. Tyvärr har jag inte så många i min släkt som kunde/ville komma men som tur är så har Anders en stor släkt. Från min familj kom min syster och två av hennes barn samt Frida och Mattias som var jättegulliga och hjälpte till mycket. I examenspresent fick jag ett jättefint halsband av Marika som hon designat själv med älskade syster ingraverat som jag blev väldigt glad över, och så fick jag blommor och pengar.


Långbord


Jag, Albin och Marika

Kram Sabina


Kommentarer
[Foto & Vardag]

mysig design

2010-08-10 14:14:35
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0