En mysig helg i julens anda.

Helgen inleddes med jobb på fredag morgon. Jag sov ingenting den natten så när jag kom hem så gick jag och la mig i två timmar. På kvällen hade vi lite julmys på jobbet med smörgåstårta och en fantastisk god cheesecake som J komponerat ihop. Efter maten åkte vi till Skövde och såg på en julkonsert av de tre s:en -Sanna Nielsen, Sonja Alden och Shirley Clamp. Även Björn Kjellman, Måns Zelmerlöv och någon färöisk kille var med och sjöng. Bäst på konserten var Björn som var väldigt roligt och så tycker jag att Sanna sjunger väldigt fint. Hon och Sonja gjorde till och med en rap om Skövde. Måns var lite av en besvikelse och var mest bara med på ett hörn ibland. Onödigt att han var med alls enligt mig. Det var en jättemysig kväll och man fick lite mer julkänsla.




På lördagen fick jag inte heller sova för då skulle vi upp och åka till Töreboda för att fira jul med Anders släkt där. Vi fick jättegod mat, som vanligt och även där en hel del julkänsla.

Mamma ringde tyvärr och berättade att min mormor hade dött. Det förstörde stämningen kan jag säga... Jag har inte träffat min mormor på många år och för ett tag sedan drömde jag att hon hade dött och ingen hade berättat det. Tydligen hade hon varit sjuk ett tag så det var kanske det jag kände. Trots att jag inte har träffat henne på så många år så var hon ju fortfarande min mormor och jag var väldigt mycket hos henne när jag var liten.. Mormor blev dessutom bara 72 år. Alldeles för ung :'(

Idag fortsatte vi och "julade" och åkte till skogen. Där grillade Anders familj och jag korv och sen letade vi efter julgranar. Det var jättemycket snö! Man hade snö upp till knäna nästan hela tiden och det var ganska jobbigt att pulsa fram. Värsta träningspasset. Vi (läs Anders) gick dessutom lite vilse så vi fick en extra promenad. Efter några timmar hittade vi iallafall en gran som står och droppar i källaren nu. Ännu en mysig juldag :)



Ha en fortsatt mysig fjärde advent!


Kommentarer
ELLEN

Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Nu har jag även sänkt priset på nästan alla varor, lagom till jul!



Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

2010-12-20 17:18:24
URL: http://ellensbloppis.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0