Coromandel

Nu har jag haft semester i 4 dagar och an har inte solen visat sig. Det var jattekul att se Anders igen efter 2 manader. Samma dag som jag kom till Auckland fick vi tag pa en gammal sliten van med en "sang" dar bak. Vi fick den billigt av ett par fran Argentina som hade bott i den i 10 manader. I taket sitter det stjarnor som lyser i morkret, i hela bilen sitter det klistermarken pa jesus och hinduiska gudar och i fram ligger det en massa rokelse. Eftersom det inte ar nagon helt ny bil sa var den inte heller helt ren och hade antagligen inte tvattats pa flera ar sa vi gjorde en storstadning pa den och slangde ut den mogliga mattan och kopte nya sangklder och overdrag till satena. Det behovdes! Nu ar den som ny. Typ..

Idag ar vi pa Coromandel halvon och for att komma hit var vi forst och framst tvugna att hitta ut fran Auckland. Det tog ett tag.. Sen akte vi langst havet pa svangiga vagar upp over hoga berg. Det va en valdigt vacker vag. Igar stannade vi i Coromandel stad och at lunch men eftersom "staden" bara bestod av en gata sa akte vi vidare och ar just nu i Hahei. Hade solen varit har hade det varit jattefint och vi hade kunnat snorkla i det turkosa vattnet. Vi ska iallafall aka till Hot water beach senare som ar ett stalle dar man, nar det ar lagvatten, kan grava sin egna pool i stranden.

Fortsattning foljer...

Kommentarer
emelie

Det låter (som vanligt) helt underbart! När jag läser din blogg börjar jag känna att det snart är dags för mig också att fly sverige! Hoppas att ni får lite mer sol snart och att det blir en underbar resa!

Miss U!!

Puss

2010-02-16 23:46:29
Din Farmor -som längtar efter dig

Hej!



Vad bra att det fick så fint med Anders resa - jag kan förstå att du tyckte det var kul att träffa honom igen.



Du kan inte tänka dig men det har väl Anders berättat vilket snökaus vi har här ofta.Det har inte varit en sådan vinter här på 30 år - det ligger snövallar här i Bårslöv hemskt - jag är så trött på snön övertrött

När jag var hos Pappa som verkligen läser din blogg med andakt var det lika kallt och snöigt där

och jag som inte brukar vara förskyld fick en rejäl förskylning med hosta och jag låg en dag till sängs där det är ju något som jag inte brukar göra -så halkade jag också slog mig i gumpen det gjorde verkligen ont.Inte nog med det -tågresan tog 12 timmar -tåget stannade på bron och stod där i 2,5 timma - gissa om alla var sura -men SJ eller DSB

är hopplösa -

annas är allt OK -men tyvärr finns inte Milli mer

hon hade en svulst under magen som bara växte-

nu ja du kan ju förstå Claes hade ju haft henne i 12 år.Det känns



Annas var vi på Louisianna i lördags du kan inte tänka dig hur mycket is det ligger i Öresund -jag fota som vanligt -(jag har skickat foto på din e-mail om du nu kan få den) där finns också foto på Pappa.

Tack för kort jag har skickat 2 st till dig ett från Pappa.



Vi tittar mycket på OS Canada just nu -kul det går så där för Svenskarna.Men vi slog Tyskland i ishocky.

Rikard hälsar till dig han läser din blogg för fullt

och berättar för Mandy. den 8 mars åker vi till Honom det skall bli jättekul längtar efter Jonas och Elijah .Vi skall förresten åka till Stockholm över helgen det ser jag fram emot mycket behövs lite upppiggning



Min 7 års fest blir på Bornholm



!!!



Ha det riktigt bra



Puss och Kram



Din Farmor

2010-02-22 16:17:49

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0