Fortfarande i Beijing

Hej hej bloggen :P

Tanken var att vi idag skulle åka nattåget till Xian och se på terrakotta armen. Men efter att ha stått i kö på tågstationen i 40 minuter fick vi veta att alla tåg till Xián, Shanghai och Hong Kong var fulla till den 13 juli. Så länge vill inte vi stanna så istället hittade vi ett flyg till Hong Kong och blir kvar i huvudstaden tills på söndag.

Det finns en massa saker att se i Beijing men eftersom det är så himla stort hinner man inte göra mer än en eller två stora saker per dag. Innan har jag berättat att vi har sett Den förbjudna staden och sommarpalatset. Här är lite bilder ifrån de attraktionerna.

Ett tips är att inte gå till något turistställe på helgen då det är jätte mycket människor!

Jag är en lika intressant attraktion för kineserna som deras sevärdeheter är för mig. Undrar hur mycket jag skulle tjäna om jag tog betalt för varje kort jag är med på :P

Det ska ge tur att ta på guldknopparna på dörrarna. Det kan jag behöva!

Trädet heter Sabina Chinensis

Jättestort labyrint var det.

Sommarpalatset

En jättelång korridor med 8000 målningar






Vi åkte båt


På kvällen var vi i Olympic park och såg ljusshowen och birds nest som är i bakgrunden på bilden.



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0