Singapore!

Hello!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev såg jag. Tiden går fort när man har roligt. Vad har då hänt sen sist? Efter Ubud tog vi en taxi till Sanur. Jag blev lite smått förvånad när taxichaffören plötsligt hoppade ur bilen för att sedan slå till en kille på en moped. Sen satte han sig i taxin igen och gormade något obegripligt på indonesiska. Resten av resan vågade ingen i taxin säga ett ord..

Ground zero i Kuta

I Sanur bodde vi på ett ganska fint hotell med pool. Efter Sanur åkte vi till Kuta, rummet där var inte lika fint men vi hade pool där också. Så när jag inte jobbade så låg vi antingen vid poolen eller på beachen. Under den tiden läste jag Snabba cash och två till sanna berättelser om två tjejer med hemska barndomar – Skadad och Trasig. De sanna böckerna läste jag ut på två dagar så bokhandlarna måste ha tyckt om mig. Det gjorde dock inte Anders under de dagarna eftersom jag då var väldigt arg av mig. Nu har jag köpt en tjejbok så att jag ska bli glad :D

Solnedgång i Kuta

Nu är vi i Singapore! Flygresan gick bra men det blev inte så mycket sömn den natten så när vi kom fram till vårt hostel – InnCrowd i Little India, så sov vi i en timme. Singapore är ett häftig ställe med otroligt mycket människor, höghus och shoppingkomplex överallt och det är dessutom väldigt varmt. I alla fall utomhus. I biosalongerna, som vi filmfantaster har besökt fyra gånger, är det jättekallt!

Världens största fontän

Eftersom Singapore är väldigt stort har vi åkt en hel del tunnelbana och sett en hel del. I Little India har vi sett indier, känt doften av curry och lyssnat på bollywood musik.

I Chinatown har vi sett massor av kineser och tempel samt känt doften av rökelse.

På Arab Street har vi sett flera gator med affärer fulla med otroligt vackra tyger, lyssnat på bönerop från kejsarens moské, känt doften av vattenpipa och fått flashbacks från Egypten.

Kejsarens moské

Ett av mina smultronställen i Singapore är Bugis Street där det är oändligt många små butiker under samma tak med billig shopping. Men efter att ha köpt fem klockor kom jag på att vi inte ska åka hem riktigt än och att många saker tar mycket plats. Singapore shoppingen är full av söta gulliga saker och kläder, Hello Kitty och rosa. Sånt som jag älskar och Anders hatar :D

Idag hade vi tänkt åka till Sentosa där det bland annat finns en undervattensvärld och Universal studios. Så vi gick upp tidigt men såg att det ösregnade ute. Så nu vet vi inte vad vi ska hitta på idag..

Imorgon åker vi vidare till Malaysia med buss!

Ha det så bra!

Puss och Kram


Kommentarer
ingrid din Farmor

Hej!!



Jag har tittat dagligen efter någon berättelse från dig och Anders -när jag inte sett något blir jag orolig - men nu vet jag skönt att allt är bra



Ja- Singapore - måste ju vara fantastiskt att gå och titta runt och pruta lite i affärer. Om du hittar en

kul armbandsklocka köp den till mig - du får pengar när vi träffas

jag längtar efter att få höra om ALLTING !!!!



vi håller på och bygger för fullt det blir ett jättefint uterum med värmeslingor i golvet.

men vädret är kass - helt enklet kass -

men hoppas det blir bättre nu till festen nästa vecka på onsdag kommer tysklandfolket.



Lycka till med bussturen!!!



Din Farmor Claes hälsar

2010-06-16 08:59:02
fashionfairy

Coola bilder

2010-06-16 18:12:58
URL: http://fashionfairy.se
Angelica

Tävling i bloggen :D Kika in!

2010-06-17 11:09:54
URL: http://angeliiicaaaa.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0