Jag har fått jobb! :)

Äntligen har jag fått svar, efter snart en månad. Eftersom det har gått så lång tid var jag säker på att det inte blev jag som fick jobbet. Men jag hade fel! Så jag börjar på måndag klockan nio. Hur många timmar jag får beror på beläggningen men det är iallafall bättre än inget och jag är väldigt glad. En sak som är bra med att jag har fått jobb är att jag nu slipper att skaffa mig en jobbcoach vilket Bosse på arbetsförmedlingen insisterade på att jag skulle skaffa. Men där ser du Bosse att jag inte behöver en coach för att skaffa mig jobb. Jag kan själv.


I måndags ringde mamma mig när jag åt frukost och sa att jag var tvungen att komma ner till polisstationen. Inget man vill höra när man är nyvaken.. På fredag åker hon till Spanien i en månad så hon hade börjat packa på söndagen och sett att passet hade gått ut. När hon var på polisstationen såg de att även hennes id kort hade gått ut så jag fick komma ner och bevisa att min mamma är min mamma..

Igår följde jag med Frida till optikern för hon befarade att hon behövde glasögon. Hon hade rätt. Efter en lång stund provande av olika glasögon kom hon fram till fem par som hon fick med sig hem. Efter att ha tittat på Frida i de olika glasen halva dagen kom vi båda fram till ett par vi tyckte bäst om. Men när hon var här för en stund sen hade hon bytt ut alla utom ett par och de vi tyckte bäst om igår hade hon inte kvar. Jag tycker fortfarande bäst om de igår.. Tur att det inte är jag som ska ha glasögon och bestämma!

xoxo


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0