Frukost i sängen

Imorse väckte Anders mig med frukost på sängen. Lyxigt värre! Sen gick jag till campingen där jag skulle lära mig bokningssystemet, problemet var bara att alla datorer på något sätt var trasiga så jag kan inte påstå att jag lärde mig speciellt mycket nytt.

Men jag lärde känna några trevliga personer som jag ska jobba med. Jag ser verkligen fram emot sommaren, det ska bli så roligt att jobba med en massa folk och hitta på en massa saker. Det kommer definitivt vara fullt upp hela sommaren. Städerskan på campingen är ifrån Irak och är jättehärlig. Jag som älskar att lära mig om nya kulturer har frågat henne om hon vill lära mig arabiska så efter sommaren hoppas jag kunna det flytande. Haha, neeej. Men nästan :) Hittills har jag lärt mig Habibi - älskling, Marhaba - hej och Sabah elkhair - god morgon, fast jag har ingen aning om jag stavade rätt :) 

När jag kom hem lagade jag kassler i ugn med ananas och ost med ris till. Sååå gott och enkelt! Igår stekte jag kasslern och gjorde en svampsås. Vad ska jag hitta på imorgon tro? Kassler och potatismos kanske? ;)


Jag vill ha sol!


Kommentarer
Ann-Marie & Egon

FALUKORV och potatismos är populärt.

2011-02-17 20:29:14
Ann-Marie & Egon

FALUKORV och potatismos är populärt.

2011-02-17 20:31:25

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0