Fettisdagen & kvinnodagen & sjuk

Idag är ingen rolig dag. Jag har feber och en ständigt rinnande näsa. På fettisdagen och allt. Det är tur att jag är ledig iallafall för igår var det inte kul att jobba.

Hursomhelst så tänkte jag tipsa om två filmer jag sett. Det känns som om min blogg bara handlar om filmer nuförtiden men den här bloggen handlar om mitt liv och film är en stor del av mitt liv. Det är mitt sätt att koppla av och fly verkligheten för ungefär två timmar.
Många av er tycks stanna kvar iallafall :D

Den första filmen är Sanctum som vi såg på bio i Göteborg. Som jag sagt tidigare så är film alltid bäst på bio och är det dessutom 3D så är det top notch. Sanctum handlar om några som utforskar en jättestor grotta och när det plötsligt kommer ett oväder kan de inte ta samma väg upp som de kom ifrån utan blir tvingade att hitta en annan väg som aldrig har utforskats tidigare. Man sitter på helspänn hela tiden och nu minns jag paniken jag kände när jag dök för första gången och varför jag inte tycker om att dyka. Jag är väldigt känslig när jag kollar på film men jag har nog aldrig gråtit så mycket på bio förut som jag gjorde till denna film. Men jag var inte den enda i salongen heller. En film du måste se helt enkelt!



En annan film jag har sett är The fighter med Mark Wahlberg och Christian Bale. Den handlar om en crackberoende ex-boxare som tränar sin bror till att bli lika bra som han en gång var. Det går sådär. Boxningsfilmer eller sportfilmer överhuvudtaget är inte någon direkt favorit för min del men jag tycker ändå att det var en helt okej film. Christian Bale har alltid varit en av mina favoriter och i The fighter är han verkligen suverän i sin roll.
Fullt förståeligt att han vann en oscar.


Nu ska jag gå och kurera mig med en massa te.
Ha det bra!


Kommentarer
Johanna

Åh Sanctum måste jag ju se nu!

The fighter va helt ok faktiskt, kanske beror på att jag är lite svag för Mark, haha! Filmkväll får det bli snart igen, så fort du mår bättre!

2011-03-09 17:03:37
Nellie

Hjälp mig att välja header!

Det skulle betyda mycket.

Tack på förhand :)

2011-03-09 19:05:49
URL: http://nelliiesplace.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0