The experiment

Tjolahopp!

Vilken onödig dag det har varit idag, har verkligen inte fått något gjort. Men ibland behöver man sådana dagar också..

Igår var det den första officiella dagen på campingen. Oj vad mycket jag har att lära mig, det är skönt att jag börjar nu och inte till sommaren som så många andra. Imorgon jobbar jag igen och jag hoppas att jag kan lite mer då än igår.

En film som Johanna rekommenderade för mig heter - The experiment och jag tycker den var helt okej. Jag har en kärlek till fängelsefilmer där även denna filmen utspelades. Den handlar om ett gäng män som ska vara med i ett experiment i ett låtsasfängelse där några blir fångar och några blir vakter. De ska vara inlåsta där i två veckor och har vissa regler de ska gå efter. Jag vill inte berätta för mycket men jag kan ju iallafall säga att det inte går speciellt bra. Det är inga snälla människor som får vara med direkt. Kan tillägga att jag var fly förbannad större delen av filmen, mest för att jag avskyr orättvisor och elaka människor.



Liisen rekommenderade mig även att se en dokumentär som finns på Svt play, jag tror den heter säljsekten eller något liknande. Den handlar om företaget The phone house och hur de behandlar sina anställda. Det är helt galet, att det är möjligt och att det dessutom händer i sverige . Absolut sevärd!

Tjingeling

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0