Testade på att vara en student i Lund för en helg

När jag var hos farmor hann jag även med en sväng till min goda vän Emelie som pluggar fysik i Lund. Vanligtvis kommer inte en vanlig "arbetare" som jag in på någon av uteställena i Lund som bara är till för studenterna men såhär i början av terminen går det att tänja på reglerna lite ;)

Meningen var att jag bara skulle stanna en natt men det var ju så kul så jag stannade två. Första kvällen hade vi fest i Em´s korridor med en massa nytt och roligt folk (tänk hostel utomlands). Sen drog vi vidare till en nation och dansade loss. Avslutade kvällen med twister och hembakat bröd i samma korridor vi började i.

Nästa dag hjälpte jag Em när hon jobbade på kulturnatten med att blåsa upp massor med ballonger. Det resulterade i en del sår på fingrarna och när Em frågade ifall jag hade något plåster stod det lägligt en man och väntade på att få en ballong som hade plåster i sin rock. Samt en armekniv att klippa plåstret med! Jag undrar vad som skulle komma ut om någon vände honom upp och ner och skakade?^^ 

På kvällen förfestade bara jag och Em lite innan vi drog vidare till en nation som tydligen var väldigt populär för vi fick stå i kö i en timme. Väl inne dansade vi och pratade med folk. Eftersom vi knappt sovit något natten innan så blev det en ganska tidig kväll..




xoxo


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0