Sverige/Norge roadtrip

I sommar kom min belgiska pojkvän Gerrit och bodde hos mig och min mamma i sju veckor. Under två av de veckorna gjorde vi en roadtrip i min lilla bil genom Sverige och Norge. Gerrit tyckte det var jättekonstigt att jag aldrig varit i Norge tidigare som bor så nära. Jag kunde inte annat än hålla med. 
Vi började resan med några dagar i vår vackra huvudstad och hälsade på min vän Fanny. Sen åkte vi vidare upp mot Umeå där vi hälsade på Marcus och Liisen. Efter några riktigt trevliga dagar uppe i norr med fest, mys och surströmmingspartaj åkte vi vidare mot vårt fina grannland. Och jösses vad vackert det var! Stora berg med vattenfall och fjordar med turkost vatten.


 Vi hittade sjöar och floder att sova bredvid där vi gjorde upp en eld och lagade mat varje kväll. En kanonresa helt enkelt!

Totalt gick resan på 6600kr för oss två. Det är inga billiga länder att resa i minsann..

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0