Gokarna

Här bor vi nu.



Om beach - ser ut som ett om tecken





Vi klättrade upp i en grotta som i själva verket bara var en spricka mellan två berg. 

Här är jag halvvägs upp för berget och halvvägs påväg att dö. Hur ska det gå i Nepal undrar jag? Överlever jag det tror jag banne mig jag kan överleva allt.

Den andra grottan i Gokarna. Ingen stor grotta direkt men perfekt för meditation och för att kolla på fladdermöss.

Här äter vi Thali som är lite allt möjligt. 8 kronor per tallrik är ett rimligt pris för en middag.





Vi hade turen att få vara med under Gokarna festivalen som utspelade sig denna helgen. Vi trodde att det skulle vara som en parad eftersom olika lastbilar ställde sig på huvudgatan men de stod där under hela kvällen och det var helt fantastiskt att se hur det kunde gå från 100 personer som kollade till iallafall 2000 personer som kollade. På lastbilarna var det lite olika skådespel som vi inte förstod något av. 


Igår hände det något väldigt tråkigt. Överallt står det skyltar att det är förbjudet att simma på om beach pga farliga strömmar men ändå gör alla det. Även jag och Gerrit gör det för vi håller oss vid stranden. Indierna badar ofta i solnedgången, jag antar att det är för att det inte är lika varmt och helt plötsligt igår började typ 60 indier skrika och gorma i vattnet och vi såg att två hade åkt med strömmen långt ut. Jag vet inte om det är så att indier inte simmar så bra för det var ingen som simmade efter utan en kom istället springandes till vår restaurang och bad om hjälp. Så några fransmän började simma dit och en tog en liten båt dit men den välte så en annan åkte dit med en annan båt och fick tillslut upp dem till stranden. Innan den andra båten kom dit kom faktiskt en stor turistbåt dit också men jag fattar inte vad de gjorde för de åkte bara förbi och vände igen.  
Efter en kvart kom de springandes förbi restaurangen med en kropp så jag tror inte den andra killen överlevde. Man ska verkligen ha respekt för havet och strömmar. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0