Munnar

Vi tog en buss från Mysore till Munnar som skulle tagit 12 timmar men som tog 13.5. Trots att det var det guppigaste, svängigaste, längsta bussresan någonsin så sov vi ändå ganska gott. Jag vet att det under  några timmar var några ungdomar som valde att stå bredvid mig istället för att sätta sig men jag hade min sarong över huvudet och ignorerade dem. 

Munnar ligger uppe i bergen så det var mycket kallare och skönare luft där. Någon gång på 1800 talet kom en engelsman dit och började plantera te så det är det Munnar handlar om. Överallt på bergen var det teplantager och det var väldigt mysigt att promenera runt och titta på när damerna jobbade.






Vi valde att bo i Munnar city vilket inte var någon höjdare men det var billigt och nära till allting. Vi tog en guidad tur en hel dag och åkte till utkiksplatser, ett temuseum och till ett ställe där de hade en massa olika växter. 






Det växer bara en ananas per växt och det tar 8 månader för en ny att bli mogen.

Kardemumma

Fikon

Glad över choklad

Gerrit fick klippt sitt hår för 7 kronor.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0