Indien budget 2016

När jag reser brukar jag varje dag skriva ner hur mycket pengar jag har spenderat. Det kan vara kul att se i efterhand hur mycket man på ett ungefär spenderar i olika länder per dag.

Jag har många gånger blivit kallad extrem budgetresenär/ backpacker eftersom jag håller i varenda krona jag har och bara köper det allra nödvändigaste. I Lonely planet som är som en bibel för mig när jag reser, stod det att man som minst spenderar 2000 rupees i Indien per dag. Det var min och Gerrits budget för dagen tillsammans.

Budget är alltså väldigt individuellt! Det är iallafall möjligt att leva extremt billigt i Indien och självklart mycket billigare än vad vi gjorde också. Vi ville uppleva och se så mycket av Indien vi kunde när vi var där och resandet kostar en del.

Totalt åkte vi 80 dagar runt i Indien. Vi gjorde främst den gyllene triangeln och västkusten.

Den totala summan blev 9086 kronor per person vilket betyder att det för oss kostade 113 kronor per dag att leva i Indien.

Tänk om man kunde leva så billigt i Sverige!

 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0